مردم دیگر تحمل شنیدن اخبار اختلاس را ندارند/ اروپا هم سیاست‌های ترامپ را قبول ندارد

وی افزود: از این طریق اعتماد مردم به مسئولین بیشتر می‌شود، البته مردم انقلابی از قوه قضائیه به عنوان دستگاه حق انتظار دارند از حقوق عامه دفاع کنند و پرچم عدالت را بالا نگه بدارند، مردم از قوه قضائیه انتظار دارند با صیانت از بیت‌المال و اموال عمومی؛ از خوی اشراف‌گری در برخی مسئولین پرده بردارند و نسبت به مجازات بسیاری از حقوق‌های نجومی گزارش شفافی به مردم بدهند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ابراز داشت: دیگر برای مردم قابل تحمل نیست که دائما خبرهای اختلاس و خروج آنها از کشور را بشنوند و قوه قضائیه باید در جهت حقوق عامه بیش از پیش و با حساسیت بیشتر اقدام کند، همچنین راه نفوذ و اختلاس، آشفتگی اقتصادی و سو استفاده‌های نظام را سلب کنند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به ترور اهواز بیان کرد: حمله‌ی ناجوانمردانه و وطن فروشان فاجعه‌ای را در اهواز به وجود آورد و این نشانه ضعف و حیوان صفتی دشمنان مردم است، ارباب‌های کودک کش آنها از مردم ناامید شدند و حرکت کور و تروریستی زبان کسانی است که از زبان منطق و قدرت تاثیرگذاری بهره‌ای ندارند و از این رو به رعب و وحشت روی می‌آورند، این رفتارها تاثیری بر مردم ما نمی‌گذارد بلکه بر استقامت آنها تاثیر می‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد: حضور باشکوه مردم در تشییع پیکر این شهدا دلیلی بر این مدعاست، البته مقامات امنیت این کشور باید از این حوادث عبرت بگیرند و پوشش امنیتی خود را بیشتر کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران عنوان کرد: در این هفته اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل را داشتیم، از یک طرف سخنان ترامپ و منطق نادرست را دیدیم، ترامپ فکر نمی‌کرد روزی در مجمع عمومی سازمان ملل بروی او بخندند و خوشبختانه سیاست‌های صغیرش مورد تمسخر کشورهای اروپایی هم قرار گرفته است.

آیت‌الله موحد کرمانی تصریح کرد: انتخابات عراق را به مردم بصیر آنها تبریک می‌گوییم و این یک تو دهنی به آمریکا بود.

وی با بیان چن تذکر ادامه داد: ضرورت دارد سرمایه ها اعم از دولتی و بخش خصوصی به سوی تولیدات صنعتی و کشاورزی برود، از جذب سرمایه برای بنگاه‌های اقتصادی برای ساخت پاساژها و ویلاها باید جلوگیری شود، همچنین جذب اقتصاد خارجی نباید کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: باتوجه به تغییر نرخ ارز و تغییر در رقم بودجه این مبالغ در جهت رفع مشکلات مستضعفان باید قرار گیرد، یکی از مسائل مهم تقویت نظام آموزشی علمی و کاربردی است، باید صنایع کشور نیاز خود را به واحدهای مرتبط مشخص کنند، دانشگاه ها هم باتوجه به نیاز به طرف دانش تخصصی مجهز شوند.

 

نباید اسرار نظامی خود را فاش کنیم

آیت‌الله موحد کرمانی در خطبه‌های اول(عبادی) با اشاره به اینکه اگر تقوا باشد خدا انسان را از هر ظلمتی نجات می‌دهد و به نور وارد می‌کند، اظهار کرد: ما در هفته دفاع مقدس قرار داریم که هفته ای گرانقدر بوده و در تاریخ ایران می‌درخشد و عزت‌های انقلاب را روشن کرده و ذلت دشمنان را شفاف می‌کند.

وی با اشاره به اهداف صدام از حمله به ایران ادامه داد: اهداف صدام از حمله این بود که بر اروند رود حاکمیت کند و جزایر سه گانه را تصرف کرده و خوزستان را از ایران جدا کند.

آیت الله موحدی کرمانی تاکید کرد: با حضور نیروهای لیبرال و بنی صدر خائن در جنگ؛ تحریم داخلی علیه رزمندگان صورت گرفت. بنی صدر اجازه در دست گرفتن اسلحه را به رزمندگان نمی‌داد و با عزل وی ترورها در کشور شروع شد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران بیان کرد: در تمام مناطق اشغال شده صدام پدافند زد و جای پای خود را محکم کرد، همچنین با کمک گروه‌های لیبرال یعنی بین صدر تحریم های داخلی هم صورت گرفت.

وی ابراز داشت: پس از پدافند صدام موضوع عزل بنی‌صدر اتفاق افتاد و از آن پس ترورها در داخل شهر آغاز شد، شهید بهشتی و یارانش، شهدای محراب و شهید رجایی و باهنر و مردم بی‌شماری را داشتیم، در این میان که صدام به خود مغرور شده بود مردم در قالب بسیج و سپاه به کمک ارتش رفتند و در نهایت در خرداد 61 خرمشهر آزاد شد.

آیت‌الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: در قرآن آمده است « در مقابل دشمن هرچه می‌توانید خود را قوی کنید»، این گفته قرآن است و در آن زمان ارتش، سپاه و بسیج این اقدام را کردند، امروز کسب دانش و فناوری‌های نو و پیشرفته نظامی، بازسازی صنایع دفاع و افزایش ضریب خودکفایی و توسعه تحقیقات استفاده و از ظرفیت های داخلی بسیار مهم است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: خداوند برخورد جدی با دروغ پردازدان خواهد داشت، در جنگ و رزم روحیه مهم است اما منافقین می‌خواهند دل رزمندگان را خالی از آرامش کنند، متاسفانه جو فضای مجازی در اختیار بیگانه است و هرگونه سخن دروغی به دل مردم می‌رسانند و مردم نسبت به نظام دل سرد می‌کنند.

وی ادامه داد: این ابزار نباید در اختیار دشمن قرار بگیرد، در واقعه عاشورا ابن زیاد در زمان حضور مسلم بن عقیل(ع) در کوفه با شایعه پراکنی همه را از دور مسلم خالی کرد، امام خمینی در بهمن 62 فرمان 7ماده‌ای را صادر کرد که در دو ماده آن آمده است که رادیو و تلویزیون باید اخباری بیان کنند که صدرصد موثق باشد.

آیت‌الله موحدی کرمانی در پایان گفت: ما نباید اسرار نظام را فاش کنیم، امروز دشمن نمی‌داند که ما چه نیروهای آزاده‌‎ای داریم که اگر دشمن اراده کند آنها تلاویب را با خاک یکسان می‌کنند، اگر آمریکا و اسرائیل دست از پا خطا کنند پایگاه‌های آنها در خاورمیانه سالم نخواهند ماند.

  • نمايش : ۵۴۰
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    نسخه جدید آزمایشی سایت مرکز فقهی


    پيام هاي کوتاه